مجموعه نمایشگاههای تخصصی بین المللی HRCC  با هدف ارتباط مستقیم خریداران و تولیدکنندگان صنعت غذا و نوشیدنی طراحی و برگزار میگردند. استفاده از تجهیزات مدرن در صنعت غذا و نوشیدنی، امنیت و ایمنی غذا را تامین کرده، در هدر رفت منابع نقش اساسی دارد. این نمایشگاه مرکز گردهمایی سالانه همه متخصصان صنعت یاد شده بوده موجب آشنایی بیشتر همه فعالان این صنعت می شود و این امر میزان ریسک سرمایه گذاری در صنعت را پایین می آورد.

مجموعه نمایشگاههای طراحی شده در  HRCC به بازدیدکنندگان امکان ارتباط تجاری با کلیه اقلام، تجهیزات، لوازم مصرفی،  مواد اولیه، و … را ایجاد کرده همچنین حضور و غرفه داری صنایع و صنف های همگن در نمایشگاه امکان ایده گرفتن و پیاده سازی توسط مغازه و یا واحد تولیدی غذا و نوشیدنی برای آنها بوجود میاید.

نمایشگاههایی که همزمان در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می شود به شرح زیر می باشد:

  • نمایشگاه تخصصی بین المللی تجهیزات، لوازم مصرفی و مواد اولیه آشپزخانه صنعتی، رستوران، کیترینگ
  • نمایشگاه تخصصی بین المللی تجهیزات، لوازم مصرفی و مواد اولیه کافی شاپ، قهوه، نوشیدنیهای سرد وگرم
  • نمایشگاه تخصصی بین المللی آرد و نان، تجهیزات، لوازم مصرفی و مواد اولیه قنادی و کافه بیکری
  • نمایشگاه، جشنواره گاسترونومی غذا و نوشیدنیهای ایران

خریدار و بازدیدکننده یک عنوان نمایشگاهی می تواند خریدار یک یا چند عنوان نمایشگاهی برگزار شده بوده به این ترتیب یک همافزایی در انتقال تجارب، اطلاعات، ارتباطات تجاری و همکاری های فی مابین را بوجود بیاورد.

مجموعه نمایشگاههای تخصصی  HRCC در حوزه تجهیزات آشپزخانه صنعتی، رستوران، کافی شاپ، محصولات آرد و نان، قنادی و هتل بزرگترین رویداد این حوزه در ایران است.

بازدیدکنندگان نمایشگاه تجهیزات آشپزخانه صنعتی، رستوران، کافی شاپ، قنادی و هتل  HRCC  مدیران تصمیم گیر و یا صاحبان رستوران ها، کافی شاپ ها، فودکورت ها، هتلها، بیمارستان ها، دانشگاهها، مراکز تفریحی – گردشگری و شرکت ها، کارخانجات بزرگ که برای کارکنان خود غذا تهیه میکنند،  بوده و انعقاد قرارداد های بزرگ از ویژگی های این نمایشگاه تخصصی می باشد.

رضایت بیش از 95 درصدی غرفه داران از نمایشگاه مذکور  در آخرین دوره آن حاکی از حضور بازدیدکنندگان متخصص و دارای توان خرید بوده که از شهرهای مختلف ایران و برخی کشورها جهت بازدید و خرید از نمایشگاه مذکور ( در شهر تهران، پایتخت ایران با بیش از 15 میلیون نفر جمعیت) شرکت نمودند. ( 24- 27 ژانویه 2022  تعداد  8273 نفر بازدیدکننده).

از ویژگی های این نمایشگاه  که بر مبنای دانش محور و مهارت محور  برنامه ریزی گردیده  برگزاری کارگاههای آموزشی ، سمینارها و … است که سعی در انتقال علمی تکنولوژی های موجود در محصولات عرضه شده در نمایشگاه را دارد.